Goed gesprek SP en wethouder

16 september 2013

Goed gesprek SP en wethouder

SP-fractievoorzitter Jan Breur heeft een gesprek gehad met WMO-wethouder Bouwmeester en een vertegenwoordiging van de ambtelijke organisatie. Breur kijkt positief terug op het gesprek. Op 30 september zal hij ook nog een werkbezoek maken om zich te laten voorlichten over de werkwijze van het WMO-loket.

Naar aanleiding van het gesprek worden mensen die problemen hebben ervaren met het WMO-loket uitgenodigd om hierover te spreken met de wethouder. Breur vindt dat een goede zaak: “Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dat is nu eenmaal zo. Maar in dit gesprek merkte ik een ongekende graagte van de gemeente om van die fouten te leren”, aldus de SP'er. “Ik raad iedereen dan ook aan om dit gesprek aan te gaan.”

Aanleiding voor het gesprek, was het rapport 'Functioneren WMO-loket' dat de SP recentelijk uitbracht. Hierin staan een aantal casussen beschreven die geen rooskleurig beeld van het WMO-loket geven. Breur benadrukt dat dit ook niet zo gek is, aangezien het een inventarisatie betreft van zaken die niet goed worden ontvangen door clienten.

Voor de buitenwereld is de laatste tijd het beeld ontstaan dat de SP en de gemeentelijke organisatie niet op goede voet met elkaar staan, wat betreft de WMO. Breur begrijpt dit, omdat er rond de zomervakantie wat pittige dingen naar elkaar toe zijn uitgesproken. “Maar,” benadrukt hij, “alle verschillen in rollen en meningen in acht nemend, staan we voor hetzelfde: een zo goed mogelijk functionerend WMO-loket dat de Veenendalers optimaal van dienst is.”

Breur kijkt uit naar het werkbezoek op 30 september.