Koopzondag-standpunt SP valt in de smaak

12 maart 2014

Koopzondag-standpunt SP valt in de smaak

De SP krijgt veel bijval op hun standpunt over de koopzondag. Veel mensen komen op straat naar SP'ers toe om hen hierover te complimenteren. Dat maakte lijsttrekker Jan Breur gisteravond bekend tijdens een uitzending van MidlandPolitiek op MidlandFM.

Zolang een meerderheid van winkeliers en personeel tegen de koopzondag is, zal de SP dit ook zijn. De partij vindt het geen pas geven om mensen tegen hun wil van hun vrije dag te beroven. Met dit standpunt is de SP op dit moment de enige niet-christelijke partij die tegen invoering van de koopzondag is.

Opvallend veel mensen die niet in een winkel werken, blijken zich ook goed te vinden in dit standpunt. Zij willen hun zondag niet besteden aan winkelen, maar brengen die dag liever met familie of vrienden door; gaan wandelen, fietsen of ondernemen iets cultureels. Een dag rust in de Hoofdstraat - zodat je daar ook eens de vogels hoort fluiten - wordt nog altijd erg gewaardeerd. Ook door mensen zonder strikte kerkelijke achtergrond.

Bijlage: