René Keulers kwartiermaker poppodium Escape

22 juli 2014

René Keulers kwartiermaker poppodium Escape

Over de toekomst van poppodium Escape in Veenendaal is al veel gezegd en geschreven. Veel organisaties en inwoners voelen zich nauw betrokken bij de toekomst van het gebouw en hebben een idee hoe hier voortaan
invulling aan moet worden gegeven. Nu moeten echter alle ideeën en suggesties worden samengebracht in een uitvoerbaar en financieel
haalbaar plan. De gemeente Veenendaal heeft René Keulers als kwartiermaker aangesteld om deze taak op zich te nemen.

Om een beeld te krijgen van de ideeën die binnen Veenendaal leven over de toekomst van Escape organiseerde de gemeente eind april een
dialoogsessie met vertegenwoordigers van diverse culturele organisaties. Tijdens deze sessie werd een aantal zaken duidelijk.
Allereerstraadde men de gemeente aan om het pand niet te verkopen, maar te verhuren. Daarnaast adviseerden de deelnemers de gemeente om
een toegang te creëren in de gevel die aan het horecaplein ligt, zodat het gebouw toegankelijker wordt. Tot slot is het in het algemeen belang om vaart te zetten achter het vinden van de juiste partijen, zodat het poppodium zo spoedig mogelijk weer open kan.

De gemeente heeft alle adviezen ter harte genomen en heeft nu een kwartiermaker aangesteld in de persoon van René Keulers om binnen afzienbare tijd in kaart te brengen wat de wensen en vooral ook de commerciële mogelijkheden voor Escape zijn.

René Keulers wordt voor deze taak door de gemeente gezien als de juiste man op de juiste plek.
"Keulers is een integer, onafhankelijk persoon met een breed netwerk van Veense commerciële en culturele partijen. Tijdens de organisatie van Koninginnedag 2012 heeft hij bewezen in korte tijd zaken goed en grondig te kunnen organiseren," laat de gemeente weten in een persbericht. "Die dag was hij onder andere verantwoordelijk voor de memorabele Slotact met de confetti die menigeen zich nog zal herinneren en het swingende mas que nada."

Keulers gaat de komende maanden benutten om geïnteresseerde partijen te spreken en een plan te maken voor de invulling van het poppodium. Op 1 november rapporteert, c.q. presenteert hij het plan aan wethouder Arianne Hollander.