Breur zit eerste raadscommissie succesvol voor

17 oktober 2014

Breur zit eerste raadscommissie succesvol voor

SP-fractievoorzitter Jan Breur kijkt met tevredenheid terug op de eerste door hem voorgezeten commissievergadering.

Breur is in mei van dit jaar gekozen tot lid van de agendacommissie. Een functie waar hij zich, nota bene, helemaal niet verkiesbaar voor had gesteld. Bij het lidmaatschap van de agendacommissie hoort onder andere het voorzitten van commissievergaderingen. Op donderdag 16 oktober deed hij dit voor het eerst.

Door de drukke agenda, met veel complexe onderwerpen, kon Breur het niet verhelpen dat er tot één uur 's nachts vergaderd werd. Desalniettemin kreeg hij na afloop veelvuldig van de raads- en commissieleden te horen dat hij de vergadering strak leidde.

VVD-raadslid Dylan Lochtenberg, ook lid van de agendacommissie, twitterde: "Collega Jan Breur van @SPVeenendaal zit de raadscommissie uitstekend voor. Complimenten." Hij werd meerdere malen geretweet.

Toch zal men slechts beperkt kunnen genieten van Breur's voorzitterskunsten. In december geeft hij het lidmaatschap van de agendacommissie op.