Bijeenkomst ‘Jij & Tolerantie’ in Veenendaal

2 februari 2016

Bijeenkomst ‘Jij & Tolerantie’ in Veenendaal

Foto: Jan Breur

De Diversiteitsraad Veenendaal organiseert op 9 februari de bijeenkomst ‘Jij & Tolerantie. Een bijeenkomst waarbij deelnemers zich bewust worden van hun eigen tolerantie en vooroordelen. Seyda Buurman-Kutsal (bekend van ‘Het Grote Racisme Experiment, uitgezonden door BNN) leidt het programma.

Hoe tolerant is Veenendaal?

Je hebt elke dag te maken met mensen in je omgeving. Mensen met wie je direct contact heb of mensen die je via de media leert kennen. Mensen die allemaal verschillend zijn van elkaar. Deze diversiteit aan mensen kan voor spanningen, misstanden en vooroordelen zorgen, maar diversiteit biedt ook kansen. De Diversiteitsraad organiseert een interactieve bijeenkomst waarbij deelnemers handvatten worden aangereikt om hiermee om te gaan. Want hoe tolerant is Veenendaal eigenlijk?

Uitdaging voor deelnemers

Vanuit de gemeente is wethouder Nermina Kundic actief betrokken bij de Diversiteitsraad. ”Vooral in deze tijd liggen verschillen tussen mensen onder een vergrootglas. Wel begrijpelijk, want onbekend maakt onbemind. Toch zijn de verschillen belangrijk: ze leiden tot andere invalshoeken, creativiteit en betere oplossingen. Hiervoor is dialoog nodig. Niet alleen discussie waar ieder zijn eigen standpunt herhaalt, maar waar we de zaken uit het perspectief van die ander proberen te zien. Kijken naar wat ons bindt en hoe we elkaars kracht kunnen gebruiken. Respect is daarbij het leidend principe."

Voorzitter van de Diversiteitsraad, Wim van Keulen, vult aan: ‘ik hoop dat Veenendaal het lef heeft om eens in de schoenen van een ander te staan. Ga de uitdaging aan! Ik ben ook ontzettend blij dat we Seyda Buurman-Kutsal  bereid hebben gevonden om ons een spiegel voor te houden.”

Locatie en aanmelding

Datum en tijd: 9 februari, 14.30-17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur)
Locatie: ‘Onder Ons’ Fluiterstraat 26 in Veenendaal

Kijk voor meer informatie en aanmelding op www.diversiteitsraadveenendaal.nl