Campagne “Veenendaal woont duurzaam” gestart

6 mei 2016

Campagne “Veenendaal woont duurzaam” gestart

Foto: Gemeente Veenendaal

Gemeente Veenendaal lanceert de campagne “Veenendaal woont duurzaam”. Via de website veenendaalwoontduurzaam.nl en het energieloket adviseert de gemeente inwoners over het energiezuinig maken van hun woning en het thuis opwekken van duurzame energie.

Via de website en het energieloket zien huiseigenaren wat ze thuis concreet kunnen doen om het energieverbruik flink terug te dringen. Investeren in isolatie levert al snel geld op. Dat is goed voor het milieu en voor de portemonnee. Bovendien woont het veel comfortabeler in een goed geïsoleerd huis. In de campagne “Veenendaal woont duurzaam” worden huiseigenaren die maatregelen nemen in het zonnetje gezet. Zo inspireren inwoners elkaar.

Wethouder Nermina Kundic is enthousiast over de campagne: “Ons doel is een duurzame en milieuvriendelijke leefomgeving in Veenendaal. De gemeente heeft een voorbeeldfunctie en neemt daarin de verantwoordelijkheid voor toekomstige generaties. In deze campagne werken we samen met ondernemers en huiseigenaren aan een duurzaam Veenendaal.”

Energieloket

De gemeente heeft de bouwpartijen in de regio uitgedaagd om met een aantrekkelijk aanbod voor huiseigenaren te komen. Het aanbod is te vinden op www.veenendaalwoontduurzaam.nl of via het energieloket van de gemeente. Huiseigenaren kunnen bij deze bouwpartijen offertes opvragen. Dit kan voordelen opleveren. De huiseigenaar blijft echter altijd vrij in zijn keuze.

Huiseigenaren kunnen hun vragen over bijvoorbeeld energiebesparing, het combineren van energiebesparende maatregelen en onderhoud van de woning en wooncomfort stellen via het Energieloket. Het energieloket is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 15.00 uur via 06-10731261 of  via het e-mailadres energieloket@veenendaal.nl.

Is dit ook geschikt voor huiseigenaren die in een appartementencomplex wonen?

Ik zou zeggen: vraag het ze! De contactgegevens staan in het artikel.