Tablet Café: extra vrijwilligers gezocht!

8 mei 2016

Tablet Café: extra vrijwilligers gezocht!

Foto: Bibliotheek Veenendaal

Op donderdag 12 mei van 13.30 -15.30 uur vindt in De Cultuurfabriek weer een Tablet Café plaats. Het is de bedoeling dat deelnemers hun eigen tablet (of smartphone of laptop) meebrengen. Het Tablet Café is een initiatief van Bibliotheek Veenendaal in samenwerking met de Hobby Computer Club.

Vanwege de grote belangstelling worden er nog extra vrijwilligers gezocht.

Het Tablet Café is geschikt voor elke gebruiker van een tablet of smartphone (Android, Apple of Windows), die graag tips en trucs wil opdoen. In De Cultuurfabriek is gratis wifi aanwezig. Het gaat om leren, doen en delen! Er wordt geen klassikaal les gegeven. Iedereen is welkom; de toegang is gratis. Kosten voor koffie en thee zijn voor eigen rekening.

Type apparaten

Bezoekers worden ingedeeld op het type apparaat dat men heeft. Voor mensen met een tablet met het Android besturingssysteem staat een aparte tafel met begeleiding klaar. Ditzelfde geldt voor mensen met een tablet met een Apple besturingssysteem. Daarnaast is er ruimte om van en met elkaar in groepjes aan de slag te gaan en van elkaar te leren. Ook mensen die zelf ervaren zijn met een tablet en hun kennis willen delen, zijn van harte uitgenodigd!

E-books...

...uit de collectie van de landelijke bibliotheek

Omdat veel bezoekers meer willen weten over de e-books van de bibliotheek, is er op 12 mei ook weer een bibliotheekmedewerker aanwezig voor het beantwoorden van allerlei vragen over dit specifieke onderwerp. Alleen bibliotheekleden kunnen hierbij aanschuiven. Let op: het gaat hier dus om e-books uit de bibliotheekcollectie en niet om e-books uit andersoortige collecties. Bibliotheekleden moeten eraan denken hun geldige bibliotheekpas mee te nemen!

Extra vrijwilligers Tablet Café gezocht

Vanwege de grote belangstelling voor het Tablet Café zoekt de bibliotheek hiervoor nog enkele betrokken vrijwilligers. Ruime ervaring met het gebruik van internet en enige didactische vaardigheden zijn vereist. Voor meer informatie en aanmelding: