Verbroken voornemens...

27 januari 2018

Verbroken voornemens...

Foto: SP / Persbericht Gemeente Veenendaal

Soms kunnen voornemens niet worden waargemaakt. Burgemeester Zoon kan daar over meepraten. In de gemeenteraadsvergadering van donderdag 25 januari moest hij er een aantal laten gaan.

Zijn voornemen om 'zonder hamer' voor te zitten is bijvoorbeeld van tafel. Uit een gesprek met de fractievoorzitters is gebleken dat de hamer toch wel op prijs wordt gesteld. Daarom gebruikte de burgemeester donderdagavond, voor het eerst van zijn leven, de voorzittershamer.

Ook het vergaderen tot niet later dan elf uur is een voornemen dat zich moeilijk in de praktijk laat brengen. Sinds Zoon's aantreden in september is hem dat maar één keer gelukt. En ook donderdagavond werd de klok van elf uur ruim gepasseerd tot de vergadering stopte.

De vergadering eindigde weliswaar rond een uur of twaalf, maar de vergadering was toen nog niet af. Er was nog niet aan het laatste agendapunt (uitvoering motie verhuur panden) en een tweetal moties toegekomen. Met name het agendapunt omtrend het parkeren - waarna de vergadering staakte - nam veel tijd in.

Hoewel Burgemeester Zoon het nog wel opperde, besloot de gemeenteraad geen gebruik te maken van de 'uitloopavond' op maandag om de vergadering af te ronden. In plaats hiervan worden de openstaande punten verdaagd naar februari.
SP-Fractievoorzitter Jan Breur gaf echter aan dat hij de vergadering graag maandagavond had afgemaakt.

Foto: SP Veenendaal