Pub-quiz in Cultureel Café Veenendaal

Pub-quiz in Cultureel Café Veenendaal

Foto: Jan Breur
14 februari, 20:00u, Brasserie 'De Plantage'

Ze kijken er ieder jaar weer naar uit, de leden van de gemeenteraad van Veenendaal.  De afgelopen tijd keken zij dagelijks vol spanning in de brievenbus. Zou hij er al zijn, de uitnodiging voor de jaarlijkse pub quiz van het Cultureel Café? De lokale bestuurders kunnen niet wachten om deel te nemen aan het inmiddels traditionele kennisspel over Veenendaal. Zij willen stuk voor stuk laten zien dat zij als geen ander op de hoogte zijn van de geschiedenis en de actualiteit van de gemeente die zij dagelijks besturen.

Bij de organisatie van het Cultureel Café hebben zich inmiddels een groot aantal politieke partijen aangemeld om er maar zeker van te zijn een plaatsje aan één van de speeltafels te bemachtigen. En dat is nodig ook, want niet alleen de lokale politici, maar alle Veenendalers zijn van harte welkom in brasserie De Plantage aan de Markt om de quiz mee te spelen. Ook u dus!

Welk team ontvangt na afloop van het vragenspel de titel  "Kenner van Veenendaal 2018", welke deelnemers gaan met de eeuwige roem strijken? Is het uw tandarts, de postbode die alle wegen in Veenendaal kent, uw schoonmoeder of toch die politicus die als het goed is zijn woonplaats als geen ander kent? We zullen het zien.

Op woensdag 14 februari as. is het zover. Vanaf 20.00 uur (inloop 19.30 uur) staan de tafels klaar, zijn de potloden geslepen en verschijnen de lichtbeelden met vragen in brasserie De Plantage, die beantwoord moeten worden. De avond wordt muzikaal opgeluisterd door de band “Keetje & Ko” en alle aanwezige politieke partijen krijgen de gelegenheid om in 3 minuten een kort, duidelijk statement te houden over het hoofdstuk cultuur uit hun verkiezingsprogramma. Vervolgens mogen er twee vragen aan iedere politicus gesteld worden aan de kandidaat-raadsleden. Mats Beek, bij u allen bekend, zal een column uitspreken over…… politiek.

Wilt u meedoen met de enige echte pub quiz van Veenendaal, stuur dan zo spoedig mogelijk een mail naar sonjabrou@gmail.com U kunt zich opgeven met een team van 2 personen. Tijdens de pub quiz-avond is er voldoende gelegenheid om met elkaar en de aanwezige lokale politici te praten over cultuur in Veenendaal.