Het Wijkhuis geopend in het Franse Gat

19 mei 2018

Het Wijkhuis geopend in het Franse Gat

Woensdag 16 mei openden Trees van Haarst, directeur-bestuurder van Patrimonium woonservice en burgemeester Piet Zoon, Het Wijkhuis aan de W.C. Beeremansstraat 2 in het Franse Gat. Het is een plek voor bewoners van de wijk voor ontmoeting, voor een kop koffie en een gesprek met het wijkteam en om informatie te krijgen over de gebiedsvisie het Franse Gat. Een project om de wijk nóg beter en mooier te maken, zodat iedereen er nog lang en met veel plezier kan blijven wonen.

Ontmoetingsplek

Dankzij de inzet van de bewonerscommissies en de vele vrijwilligers die het Franse Gat rijk is, was het een drukbezochte en gezellige middag in Het Wijkhuis. Kinderen konden zich uitleven op het springkussen in de tuin en bewoners konden hun wens voor de toekomst van het Franse Gat achterlaten op de wensenwand. Burgemeester Piet Zoon is enthousiast over deze ontmoetingsplek in de wijk: “Het is fijn dat er een plek is voor bewoners om samen te komen en elkaar beter te leren kennen. Ook willen we graag weten hoe zij vinden dat de wijk er in de toekomst uit moet zien. Het gaat erom dat iedereen nog lang en met veel plezier kan blijven wonen in deze wijk. De bewoners van deze authentieke Veense wijk weten natuurlijk als geen ander wat daarvoor nodig is.”
De bijeenkomst is mede mogelijk gemaakt door de inzet van de.

Woning voor iedereen

Volgens directeur-bestuurder Trees van Haarst is het uniek dat er een woning is voor iedereen: “We hebben een bestaande woning ingericht tot een plek die toegankelijk is voor alle bewoners van het Franse Gat. We willen graag dat alle bewoners, winkeliers, bewonerscommissies en andere organisaties met ons meedenken en meedoen aan het mooier en beter maken van het Franse Gat. Het Wijkhuis is een mooi, laagdrempelig middel voor alle bewoners van het Franse Gat. We gaan de komende tien jaar aan de slag om de woningen en de wijk zodanig in te richten dat het nog jaren mee kan. Ons gezamenlijke project heet niet voor niets: “Wijk aan de slag.”

Participatie

Patrimonium woonservice en de gemeente Veenendaal werken de komende tien jaar samen met de Provincie Utrecht, Waterschap Veluwe-Vallei, netbeheerder Stedin, Veenendaalse Woningstichting en de GGD om de wijk het Franse Gat nóg mooier en beter te maken. Het plan is om de woningen, het groen, spelen, parkeren, de gezondheidszorg, bodemkwaliteit en natuurwaarden te verbeteren en toekomstbestendig te maken. Dit willen de partijen graag zoveel mogelijk samen met de bewoners uit de wijk doen. Daarvoor organiseren ze de komende tijd nog verschillende bewonersbijeenkomsten.

Reacties

Hier kan een heel gezin wonen hoe kan dit een woning is een woning waar bint ik de vergunning dat dit als geen woonruimte meer is ik ga de ombudsman hier op zetten