Meyer roept op: "Kom 15 september naar Rotterdam!"

28 augustus 2018

Meyer roept op: "Kom 15 september naar Rotterdam!"

Foto: SP Veenendaal

Op 15 september vindt er in het centrum van Rotterdam een manifestatie plaats: Tijd Voor Rechtvaardigheid. De manifestatie begint om 13:00u.
Ron Meyer, partijvoorzitter van de SP, roept heel Nederland op om hierbij aanwezig te zijn.

"15 september is het 10 jaar geleden dat de Amerikaanse bank Lehman Brothers failliet ging. Het bleek het begin van een gigantische crisis. U weet vast nog hoe het verliep. De bankiers hadden gegokt, de samenleving verloren. 10 jaar later is ons land er niet rechtvaardiger op geworden," schrijft hij in een mail. "Want is het rechtvaardig dat multinationals miljarden cadeau krijgen, terwijl agenten en leraren moeten vechten voor een beetje waardering? Is het rechtvaardig dat het eigen risico blijft stijgen, terwijl zorgverzekeraars miljarden reserves hebben? En is het rechtvaardig dat de grootste bedrijven ons land vervuilen en u de rekening daarvoor moet betalen?"

Foto: Sietse van der Bij

Daarom roept hij iedereen op om op 15 september, om 13:00u, aanwezig te zijn bij de manifestatie, Tijd Voor Rechtvaardigheid, in het centrum van Rotterdam. Lilian Marijnissen, fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer, zal hier haar Rede voor Rechtvaardigheid houden.

Aanmelden voor de manifestatie kan via: