Veense Kei: Norah Roseboom

8 januari 2019

Veense Kei: Norah Roseboom

Foto: Gemeente Veenendaal

Op donderdag 3 januari 2019 reikte wethouder jeugd Martijn Beek, tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Veenendaal, de jongerenprijs de Veense Kei uit aan de 10-jarige Norah Roseboom. Zij ontving de prijs voor haar maatschappelijke betrokkenheid en haar actie voor het Diabetes Fonds.

Het initiatief

Norah zorgt graag voor anderen en heeft zelf een actie bedacht voor het Diabetes Fonds. Zij maakte zelf kleurplaten en verkocht deze. Het geld dat ze met deze actie ophaalde heeft zij gedoneerd aan het Diabetes Fonds. Ook hield zij een kleurplatenwedstrijd, waarbij degene met de mooiste kleurplaat een tekenpakket won. Dit tekenpakket was gesponsord door haar opa en oma.

Jongerprijs de Veense Kei

Met de jongerenprijs de Veense Kei wil de gemeente Veenendaal haar waardering tonen aan jongeren uit Veenendaal in de leeftijd van 8 tot 23 jaar, die zich inzetten voor de leefbaarheid en  samenhang in Veenendaal of een bijzonder maatschappelijk initiatief ondernemen.

De jury, bestaande uit een medewerker van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), een medewerker van Veens en een afvaardiging van de Jongerenraad, kozen uit drie genomineerden de winnaar. De andere twee genomineerden waren: Tirza Sergers en Madelon Jansen.

SP-afdeling Veensendaal feliciteert Norah van harte met haar prijs, en hoopt dat andere kinderen en jongeren ook geïnspireerd zijn om iets moois te doen.

Reacties

Norah was én is supertrots op haar prijs. Maar wat we erg grappig vinden is dat ze in juni pas 10 jaar wordt. De tijd gaat al snel genoeg ;-)