De bezem erdoor in de provincie

2 februari 2019

De bezem erdoor in de provincie

Foto: SP Provincie Utrecht

Bij zijn aantreden heeft de nieuwe Commissaris van de Koning, Hans Oosters, een heel bijzonder cadeau gekregen van de SP: een bezem. Want nieuwe bezems vegen schoon. De SP hoopt dat Oosters schoon schip zal maken in het provinciebestuur.

"Het huidige provinciebestuur heeft er, onder leiding van de VVD, een puinhoop van gemaakt," aldus SP-fractievoorzitter Andrea Poppe, die tevens lijsttrekker is bij de komende verkiezingen. "Er wordt met geld gesmeten naar allerlei prestigeprojecten, die niet eens goed zijn doorgerekend. De jaarrekening van 2017 is nog niet eens aangeleverd, en het rijk heeft daarom de betalingen uit het provinciefonds stopgezet. Het gaat gewoon echt niet goed."

Het aannemen van de gouden bezem was de eerste handeling die de nieuwe commissaris verrichtte in zijn functie. Het eerste Statendebat dat hij moet leiden is op maandag 4 februari, als de voltallige oppositie onder leiding van de SP een spoeddebat zal voeren met gedeputeerde Dennis Straat (VVD), over de verdwenen miljoenen van de Uithoflijn.

Zie ook: