Bezoek aan Berkenstein

14 mei 2019

Bezoek aan Berkenstein

Foto: Gert-Jan Kats

Kats en Breur bij het hospice

Burgemeester Kats maakt een kennismakings-tour door Veenendaal. Hij bezoekt - vergezeld van een gemeenteraadslid - verschillende lokaties. Gisteren (maandag 13 mei) was hij met SP-fractievoorzitter Jan Breur te gast bij hospice Berkenstein.

In hospice Berkenstein wordt 24 uur per dag palliatief terminale zorg verleend. Deze zorg is een samenwerking van professionele zorg door huisarts en thuiszorgorganisatie, met getrainde vrijwilligers. De vrijwilligers ondersteunen de familie en nemen, indien gewenst, een deel van de zorg van de familie over. Daarnaast vervullen zij de rol van gastvrouw/gastheer. Centraal bij de verzorging in de hospice staan de persoonlijke wensen van de bewoner.
Kats en Breur werden hartelijk ontvangen door de coördinatoren en vrijwilligers. Zij vertelden honderduit over hoe mooi hun werk is, maar ook over de uitdagingen waarvoor zij soms komen te staan.
Kats toonde zich als een meedenkende burgemeester, die graag verbindingen legt - en een aantal goede tips van de hand deed.

Voor Breur is hospice Berkenstein een bijzondere plek. Vorig jaar bracht SP'er Erik Ottink hier de laatste weken van zijn leven door. In die tijd kwam Breur hier vaak over de vloer.
Breur: "Ik kende het hospice goed als bezoeker. Nu heb ik ook kennis mogen maken met de organisatie erachter. De mensen van hospice Berkenstein verdienen echt onze waardering."

Meer informatie over hospice Berkenstein is te vinden op hun WEBSITE.
Wilt u hospice Berkenstein steunen? Dat kan met een gift aan bankrekening NL90 INGB 0007 7046 62 t.n.v. stichting VPTZ Berkenstein, of kijk HIER op welke andere manieren u Berkenstein kunt helpen.