Belastingaangifte in de bibliotheek

4 maart 2020

Belastingaangifte in de bibliotheek

Met laptops, printers, tips over je DigiD en meer

In maart en april kan iedereen die zelfstandig de jaarlijkse belastingaangifte wil doen gratis gebruikmaken van de speciaal hiervoor ingerichte laptops en printers van Bibliotheek Veenendaal. Ook is er informatie te vinden over leren werken met een DigiD en verwijst de Bibliotheek door naar organisaties die helpen bij het invullen van de aangifte.

DigiD aanvragen

Om je belastingaangifte te doen, heb je een DigiD nodig. Nog niet iedereen heeft een DigiD of weet hoe ze daarmee moeten werken. Tijdens de inloopsprekuren van het Taalhuis kan iedereen die meer wil leren over hun DigiD, digitale vaardigheden of werken met de digitale overheid terecht.

De inloopspreekuren van het Taalhuis vinden wekelijks plaats op dinsdag (16.00-20.00 uur) en woensdag (10.00-12.00 uur) en zijn open voor iedereen die de Nederlandse taal en/of digitale vaardigheden wil leren of verbeteren.

Laptops en printers

Op alle dinsdagen in maart en april kan iedereen tijdens openingstijden (10.00-20.00 uur) gebruikmaken van speciaal ingerichte laptops in de Bibliotheek voor de belastingaangifte. Bezoekers kunnen ook gratis hun ingevulde belastingaangifte uitprinten. Zowel leden als niet-leden van de Bibliotheek kunnen gebruikmaken van deze service.

Vanwege de privacygevoelige informatie in de belastingaangifte kunnen medewerkers van de Bibliotheek niet helpen met het invullen van de aangifte.

Extra ondersteuning

Iedereen die behoefte heeft aan extra hulp bij het invullen van de aangifte kan in de Bibliotheek informeren naar lokale organisaties die deze hulp bieden. Veenendalers met een klein inkomen, geen eigen huis en een gering eigen vermogen kunnen bijvoorbeeld terecht bij Veens.

Op woensdag 4 en vrijdag 6 maart en woensdag 8 april (13.00-17.00 uur) helpen speciaal opgeleide vrijwilligers met de aangiftes in buurthuis ’t Turfke. Maak een afspraak via centralevoordeur@veens-welzijn.nl of (0318) 54 43 13.