Er is weer een Tablet Café

30 november 2020

Er is weer een Tablet Café

in De Cultuurfabriek

Heb je vragen over je tablet, smartphone of e-books? Op donderdag 3 december 2020 van 13:30 tot 15:30 uur is er in De Cultuurfabriek weer een Tablet Café, voor iedereen vrij te bezoeken.

Het Tablet Café, een initiatief van Bibliotheek Veenendaal in samenwerking met de Hobby Computer Club, vindt plaats in de Kunstkubus in de centrale hal van De Cultuurfabriek. Iedere gebruiker van een tablet of smartphone (Android, Apple of Windows) die graag tips en trucs wil opdoen is van harte welkom. Het is de bedoeling dat deelnemers hun eigen apparaat meenemen. Er wordt niet klassikaal lesgegeven; het gaat om leren, doen en delen. In De Cultuurfabriek (Kees Stipplein 74) is gratis wifi aanwezig. De toegang is gratis.

E-books van de bibliotheek

Omdat veel bezoekers vragen hebben over de e-books van de Bibliotheek, is er ook altijd een Bibliotheekmedewerker aanwezig voor het beantwoorden van allerlei vragen over dit specifieke onderwerp. Het gaat hierbij specifiek om e-books uit de Bibliotheekcollectie en niet om e-books uit andere bronnen. Bibliotheekleden hebben hun geldige Bibliotheekpas nodig om met de e-books aan de slag te kunnen, neem het dus mee!

Corona-maatregelen in De Cultuurfabriek

Om de verspreiding van corona te voorkomen zijn er maatregelen getroffen rondom de hygiëne en het bewaren van anderhalve meter afstand. Om voldoende ruimte te houden kan er maar één persoon tegelijk geholpen kan worden, hierdoor zal er beperkt plek zijn. Ook kunnen de wachttijden bij drukte langer zijn dan normaal. Helaas is Café Met Stip nog altijd gesloten in opvolging van de landelijke richtlijnen rondom het coronavirus.