Foto en Filmavond in Cultureel Café

1 november 2021

Foto en Filmavond in Cultureel Café

Woensdag 10 november as. presenteert het Cultureel Café Veenendaal een foto & filmavond onder de titel "Veenendaal in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw". Hennie Henzen, voorzitter van de werkgroep documentatie en beeldmateriaal van de Historische Vereniging Oud Veenendaal (HVOV), zal fotomateriaal uit o.a. het archief van de historische vereniging tonen. Beelden die bij Veenendalers veel herinneringen los zullen maken.

Foto’s van oude Veenendaalse straten en winkels, van bedrijven en fabrieken, van scholen en cafés. Het belooft een leuke avond te worden. Naast de foto’s uit vervlogen tijden zal er tijdens de avond een unieke film worden gepresenteerd over de grossierderij van de Wed. L.N. van Essen in de Hoofdstraat. Deze film die niet eerder vertoond is, dateert uit 1959 en duurt ca. 40 minuten. De film geeft een prachtig tijdsbeeld over de werkzaamheden op het kantoor van Van Essen als in het pakhuis, het Suikervat, in de Hoofdstraat. De film is erg interessant voor Veenendalers die in de jaren 50 en 60 bij Van Essen werkzaam zijn geweest.

Het Cultureel Café roept deze mensen op om vooral te komen kijken en de HVOV van informatie te voorzien over de vertoonde beelden. In de pauze zullen Willem Meijering en Geurt Jan Ploeg voor een muzikale omlijsting zorgen. Het Cultureel Café Veenendaal vindt plaats in restaurant Burgers & Drinks (BED), Markt 8 te Veenendaal. Aanvang 20.00 uur. Inloop 19.30 uur.

Het kan zijn dat op dinsdag 2 november de coronamaatregelen worden aangescherpt. Cultureel Café controleert in elk geval de coronacheck.