Nico van Ginkel-prijs 2022

Nico van Ginkel-prijs 2022

Foto: SP Veenendaal

Tilmann van de Loo

De Nico van Ginkel-prijs is dit jaar toegekend aan Tilmann van de Loo. Jaarlijks wordt de prijs uitgereikt aan mensen die zich op een bijzondere wijze inzetten voor de Veense SP. Omdat de nieuwjaarsbijeenkomst vanwege coronamaatregelen niet door kon gaan, werd Van de Loo thuis verrast door een delegatie van het afdelingsbestuur.

Tilmann van de Loo is één van de Veenendaalse SP leden die er van het begin af aan bij waren. Op de achtergrond is hij altijd actief geweest, maar de laatste jaren treedt hij ook steeds meer naar de voorgrond. Hij maakt zich onder andere hard voor behoud van het erfgoed en de historie van de gemeente.

"Tilmann is een verbinder," aldus afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra. "In een paar woorden weet hij de mensen bij elkaar te brengen."

Foto: SP Veenendaal

De Nico van Ginkel-prijs is genoemd naar Nico van Ginkel; één van de oprichters van de Veense SP. De prijs is ingesteld naar aanleiding van zijn afscheid als penningmeester in 2017.

Zie ook: