SP wil hek bij Brouwersgracht

2 april 2022

SP wil hek bij Brouwersgracht

na ongeval met scootmobiel

Onlangs is een scootmobielgebruiker te water geraakt bij de Brouwersgracht. Met veel moeite is deze door vijf omstanders gered. Reden voor de SP om, door middel van schriftelijke vragen, wederom bij het College van Burgemeester en Wethouders te hameren op het belang van een hek. Aan beide zijden van de gracht.

Al sinds 2018 vraagt de SP aandacht voor de onveilige situatie rondom de Brouwersgracht. Aan de ene kant van de gracht staan wel hekken, aan de andere kant niet. De fractie heeft meermaals vernomen dat er mensen in het water zijn gevallen aan de kant zonder het hekwerk. Gelukkig konden deze mensen zichzelf redden uit deze situatie.

Dat is wel anders wanneer iemand met een fysieke beperking in het water belandt. Ook hiervoor heeft de SP regelmatig aandacht gevraagd - samen met rolstoelgebruiker Jos Eichelsheim.
"We hoopten dat het ondanks de onveilige situatie nooit zou gebeuren," aldus de SP. "Dit soort problemen dienen natuurlijk gewoon voorkomen te worden door als gemeente een veilige omgeving te creëren."

schriftelijke vragen

Zie ook: