Scholieren in de raadszaal

Scholieren in de raadszaal

Foto: Jan Breur

Lessen gemeentepolitiek voor leerlingen CLV

Deze dagen wordt het gemeentehuis regelmatig bezocht door scholieren. Onder begeleiding van ProDemos krijgen leerlingen van het CLV les over de gemeentepolitiek. Daarbij worden ze ondersteund door echte politici.

SP'ers Jan Breur en Sietse van der Bij zijn twee van de politici die tijd hebben vrijgemaakt voor dit bijzondere project.

Zij mochten meemaken hoe de leerlingen, verdeeld in vier politieke fracties en een wethoudersduo, debatteerden over een 'raadsvoorstel' om een festival te organiseren. En dat kon er pittig aan toe gaan. In de alletwee lessen die Breur bijwoonde, leidde de uitkomst van de debatten tot het opstappen van de wethouders.

Foto: SP Veenendaal

Vacature Jongerenraad

Breur benutte de lessen ook om aandacht te vragen voor de Veense Jongerenraad; de plek waar zijn politieke leven ooit begon. De Jongerenraad geeft advies aan het College van Burgemeester en Wethouders over alles wat jongeren belangrijk vinden. Om Veenendaal leuker en beter te maken voor jongeren.

Je kan 'onafhankelijk' of als vertegenwoordiger van een politieke partij lid zijn van de jongerenraad. Elke politieke partij mag één vertegenwoordiger in de Jongerenraad hebben. De SP heeft momenteel een vacature voor hun plek in de jongerenraad. Interesse? Mail naar veenendaal@sp.nl.

Zie ook: