Geef uw mening over het OV

Geef uw mening over het OV

Foto: Jan Breur

Enquête over dienstregeling

Voor het openbaar vervoer in de provincie Utrecht wordt jaarlijks door vervoerders U-OV en Syntus een vervoerplan opgesteld, waarin voorstellen worden gedaan voor aanpassingen aan het lijnennet en de dienstregeling. Op 10 april is het concept-vervoerplan 2024 gepubliceerd. U-OV, Syntus en provincie Utrecht zijn benieuwd naar uw mening over de voorstellen in het concept-vervoerplan.

Vul de enquête in

De SP roept mensen op om de enquête in te vullen. Uw reactie wordt gebruikt als input voor de definitieve versie van het vervoerplan. Alle reacties worden gebundeld en voorzien van een antwoord in een consultatienota, die in september als onderdeel van het definitieve vervoerplan wordt gepubliceerd. De wijzigingen in het definitieve vervoerplan worden doorgevoerd met ingang van de nieuwe dienstregeling op zondag 10 december 2023.

Fractievoorzitter Jan Breur: "Dit is een mooie kans om invloed uit te oefenen op de dienstregeling. Ik hoop dan ook dat veel mensen van deze gelegenheid gebruik maken, zodat het bus- en tramvervoer zo goed mogelijk aansluit bij de behoeften van de mensen."

Voor de SP is het bijschaven van de dienstregeling een eerste stap, maar het OV heeft meer nodig. De SP wil flink investeren in een goed dekkend OV-netwerk voor de hele provincie, en het streekvervoer terug in publieke handen brengen.

Vul de enquête in

Zie ook: