JAAP PILON PRESENTEERT NOVEMBERDEBAT SP

7 november 2011

JAAP PILON PRESENTEERT NOVEMBERDEBAT SP

Op vrijdag 11 november vindt in Buurthuis SamSam het jaarlijkse Novemberdebat van de SP plaats. Dit jaar is het thema ‘Armoede’ Vanaf 19.15 is de zaal open. De presentatie van de avond is in handen van oud-politicus en Veens icoon Jaap Pilon.

novemberdebat

“Armoede is een breed thema,” aldus SP-organisatiesecretaris Jochien Timmer. Zij organiseert het debat samen met Barbara Passchier. “In Afrika ziet het er anders uit dan hier in Veenendaal. Kun je dan bijvoorbeeld wel spreken over echte armoede? En zijn de voorzieningen hier voldoende op orde? Daar gaan we het over hebben.”

Over het thema zal vanaf 20:00u onder Pilon’s bezielende leiding worden gediscussieerd met het panel. Dit panel bestaat uit Henk van Soest (Wethouder Sociale Zaken), Lema Landu (Kongolese/Angolese stichting KAST), Daniel van Binsbergen (Veense Jongerenraad), en anderen.

Voorafgaand aan het debat vindt er nog een inleiding plaats van het Imagoproject van de Tussenvoorziening voor daklozen in Utrecht. Het Imagoproject licht voor over de daklozen aldaar, over het leven als dak- of thuisloze en over dakloosheid in het algemeen. Deze inleiding start om 19.30.

“We hebben een mooi, vol en informatief programma met interessante gasten en een boeiende presentator,” aldus Timmer. “We gaan er een leerzame, maar vooral ook gezellige avond van maken.”

Zoals gebruikelijk is iedereen welkom op het Novemberdebat. De toegang is geheel gratis.