Parkeertarieven omhoog?

12 oktober 2014

Parkeertarieven omhoog?

Afgelopen zaterdag stonden we weer op ons stekkie bij de Bernhard van Kreelpoort. Met een kleine enquête wilden we te weten komen hoe de bezoekers van het centrum tegen de verhoging van de parkeertarieven aankijken. Aanstaande dinsdag wordt het voorstel tot verhoging van de parkeertarieven namelijk in de commissie op het gemeentehuis besproken.

Veel van de winkelende mensen waren bereid om mee te werken aan ons kleine onderzoekje. Soms stonden er zelf mensen voor in de rij om de enquête in te vullen.
In de anderhalf uur dat we aanwezig waren hebben vijfenveertig mensen de enquête ingevuld. Veertig van deze personen waren tegen een verhoging. Vier van hen waren voor. Hun motivatie was o.a. “Het maakt mij niet uit” en “Het stimuleert de mensen om de fiets te nemen.”
Uit ons onderzoekje is gebleken dat in ieder geval eenentwintig mensen vanwege de verhoging van de parkeertarieven overwegen een ander vervoermiddel te gebruiken. Zeventien van de ondervraagde mensen gaat bij een parkeertariefverhoging ergens anders winkelen.

Met bekertje koffie en als bedankje voor het meedoen van de enquête een reSPonsje hebben wij als ondervragers en de mensen die aan de enquête meegedaan hebben leuke momenten gehad.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.