1 mei, Dag van de Arbeid

3 mei 2015

1 mei, Dag van de Arbeid

Foto: SP Veenendaal
Deze dag - 1 mei, de Dag van de Arbeid - hebben we aangegrepen om de solidariteit naar voren te halen.
In de winkelcentra waren we actief met de ANTIBONUS kaart, waarin we het verschil lieten zien tussen een vakkenvuller en de hoogste baas van Ahold.
Zou het niet een mooi gebaar van solidariteit zijn van Dick Boer als hij zijn salaris tot normale proporties laat verkleinen en dat hij zijn personeel op de werkvloer beloont met een eerlijk inkomen?
Foto: Jan Breur
's Avonds hebben we de internationale solidariteit benadrukt.
We hebben drie sprekers uitgenodigd om dit onderwerp vanuit hun eigen gezichtspunt toe te lichten: Wim Bakker van de wereldwinkel die over de ontwikkeling van Veenendaal Fair Trade gemeente vertelde , Eric Smaling die een eigen plan ontvouwd heeft voor ontwikkelingssamenwerking en Annemarie Mineur, die over de bedreigingen van het handelsverdrag  TTIPP aan de orde stelde.

Foto: Jan Breur
Hoewel het stevige kost is voor een warme vrijdagavond, was het bezoekersaantal boven verwachting. Zo’n dertig mensen vulden de zaal en waren zeer geïnteresseerd over wat zij te horen  kregen.
Dit bleek uit het aantal vragen, die de sprekers gesteld werden.
Ook na afloop, tijdens het informele gedeelte was er nog volop gelegenheid om met Wim Bakker, Eric Smaling en Annemarie Mineur te spreken.

Foto: Jan Breur
Al met al was het een geslaagde avond, die we kunnen samenvatten met de tekst EERLIJK DELEN IS GEEN SCHANDE.
Deze tekst komt van een affiche van ons SP-lid Jeroen Hoeboer en prijkte deze avond op het projectiescherm.
Foto: Jeroen Hoeboer

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.