Vanaf de Tribune; afl.7 Een goed team

9 juli 2015

Vanaf de Tribune; afl.7 Een goed team

Foto: Jan Breur
Afgelopen maandag hadden Toke en ik het genoegen om samen met veel andere politiek geïnteresseerden vanaf de Tribune de Kadernota te volgen. De kadernota is een politiek feestje voor de partijen. Voorafgaande op de begroting geven zij hier hun algemene beschouwingen. Zij leggen in een redevoering een verklaring af wat hun motieven en drijfveren zijn.

We hebben met interesse geluisterd.

Zo deelde SGP  mee dat zij de Bijbel als norm hadden en dat vanuit die Bijbel er geen koopzondag mag komen... ... terwijl Lokaal Veenendaal  een koopzondag voor de supermarkten te beperkt vindt en een algehele koopzondag wil.
Het CDA vindt dat er al genoeg gezegd is over de zorg en wil haar pijlen richten op de groeiende economie.

Foto: Baukje Hiemstra
En onze SP daarentegen legt vooral nadruk op visieloze kadernota en bepleit dat het niet zo goed gaat in de zorg en op de sociale werkplaats als wel wordt gezegd. Jan verwoordde dit in een schitterende speech.
Na alle voorgaande toespraken, die ik een beetje saai en droog vond, begon Jan met een liedje uit de LEGO film.

Everything is awesome,
everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome
when we’re living our dream.

Het gefluister wat vanaf het begin van de middag achter ons te horen was, veranderde bij het tonen van de LEGO dvd in gelach, maar daarna werd het muisstil. Aan het eind van de speech hoorde ik iemand achter me zeggen dat Jan Breur toch een heel bijzondere spreker was.

In de tweede termijn liet Jaap Pottjewijd zich zien en horen. En ook voor hem kwam er vanaf de tribune een compliment naar mij toe.

Jan en Jaap, everything is cool when you are a part of a team.

Bedankt voor het werk wat jullie dit seizoen verricht hebben, samen met de mensen op de achtergrond: Hennie, AJ, Arno en Walter.

Every thing is more awesome, when you're part of a good team.

Foto: Baukje Hiemstra

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.