Leuze CXXXXI

30 oktober 2017

Leuze CXXXXI

TRAP ER NIET IN!!!

Het is verbazingwekkend hoe snel een aantal politieke partijen in Veenendaal zich vrijdag op Facebook en Twitter manifesteerden als redders van ons stadsstrand.

Vorige maand ketsten dezelfde partijen het voorstel van SP en Denk af om te onderzoeken of er twee miljoen euro voor deze prachtige plek vrij gemaakt kan worden. Nu maken deze partijen een miljoen euro (dus maar de helft van wat nodig is) vrij voor het strand!

Dit terwijl het door hén gewenste onderzoek van de verplaatsing van de Lampegiet naar het strand nog loopt. En nú al willen zij over de herinrichting van de omgeving van deze ruimte praten. Maar dat is nou juist niet de eerste vraag. De eerste vraag is wat we met het terrein gaan doen. Afhankelijk dáárvan kan je pas praten over de herinrichting van de omgeving.

Maar afgelopen vrijdag klopten deze politieke partijen zichzelf alvast op de borst als redders van ons stadsstrand. Immers: in maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen.

TRAP ER NIET IN!

Als het stadsstrand gered wordt, dan zijn niet zij, maar wíj als de 11.000 ondertekenaars van de petitie Red Ons Stadsstrand, de redders. Doordat wíj luid en duidelijk hebben laten weten dat dit kleine stukje lucht en ruimte in de binnenstad niet verloren mag gaan.

Door óns, ondertekenaars, is de discussie over het stadsstrand weer aangezwengeld. Als het aan de meeste partijen gelegen had, was er anders op het stadstrand een peperdure nieuwe Lampegiet gekomen of meer leegstaande winkels met onbetaalbare appartementen daarboven.
TRAP ER NIET IN! Wíj zijn samen de redders van het stadsstrand.

Foto: Cor van Londen

Zie ook: Factsheet 'Red Ons Stadsstrand'

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.