Stop met wachten!

22 februari 2023

Stop met wachten!

Foto: SP Veenendaal

De wethouders blijven keer op keer aangeven dat, inwoners die door het ijs zakken, geholpen zullen worden. Voor de SP is dat onvoldoende, want voorkomen is beter dan genezen.
Juist in deze zware tijden moeten we voorkomen dat inwoners die nú nog geen problemen hebben daar alsnog in terecht komen.

In de commissievergadering vroeg ik daarom opnieuw aandacht voor inwoners die mede dankzij de hoge energiekosten in financiële problemen komen. Als gemeenteraad is er voor deze inwoners een miljoen euro beschikbaar gesteld, maar hiervan is nog (bijna) niets uitgegeven. Ook rondom het vervroegd vrijgeven van de energietoeslag wachtte de wethouder af. Dit ondanks een oproep van het ministerie en het SP-raadsvoorstel.

De tijd van wachten is wat ons betreft voorbij, we moeten nu acteren. Deze oproep is aangekomen bij de wethouder en volgende maand horen we meer. Wij blijven dit natuurlijk scherp volgen voor u!

Deze tekst verschijnt vandaag op de Gemeentepagina in 'de Rijnpost'.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.