Driekwart miljoen, bestemd voor minima, behouden

24 mei 2023

Driekwart miljoen, bestemd voor minima, behouden

Op vragen van de SP heeft het college aangegeven de financiële steun (van het lopende pasjaar) te laten vervallen voor inwoners die moeten leven onder of rondom het bestaansminimum. Deze steun, ruim €750.000 totaal, treft de gebruikers van de Veenendaalpas. Wij vinden het onbestaanbaar om, door de gemeenteraad speciaal hiervoor beschikbaar gestelde gelden, te laten vervallen.

Juist bij deze budgetten is het onbegrijpelijk dat er niet mee gespaard kan worden door de inwoners. Bijvoorbeeld bij de vergoeding voor een fiets voor 12-17 jarigen kan de inwoner kiezen voor een goede duurzame fiets in plaats van een wegwerpfiets. Hetzelfde geldt voor een laptop of computer voor middelbare scholieren. Verstandig omgaan met financiële steun moet worden gestimuleerd in plaats van worden afgestraft. Daarom komen we als SP in de komende gemeenteraad met een voorstel om deze financiële steun voor onze Veense minima niet te laten vervallen.

Deze tekst verschijnt vandaag op de Gemeentepagina in 'De Rijnpost'.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.