Alle ruimte voor passende evenementen!

11 oktober 2023

Alle ruimte voor passende evenementen!

Jaar na jaar blijft de SP zich inzetten voor meer (passende) evenementen binnen heel Veenendaal. Wat ons betreft horen die bij een levendige stad en bieden die ook kansen aan onze verenigingen en ondernemers om leuke (lokale) evenementen op iedere dag van de week mogelijk te maken.

De SP is van mening dat overlastarme evenementen zoals een (kerst)markt, lokale culturele uitingen en kleinschaligere sportevenementen gewoon een vergunning moeten krijgen, zonder dat hiervoor een maximum aantal geldt. Hiermee voorkomen we dat de grote commerciële spelers vrijwel direct alle evenementenaanvragen opvullen en er voor de lokale spelers geen ruimte meer is. Naast deze verruiming dienen we als gemeente voortaan wel strenger te gaan handhaven op de grote overlast gevende activiteiten op het evenementengebied. Indien een organisator tweemaal over de schreef gaat, dient de vergunning voor langere termijn ingetrokken te worden. Daarmee beschermen we met elkaar onze samenleving.

Deze tekst verschijnt vandaag op de Gemeentepagina in 'de Rijnpost'

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.