Zonde-Geld actie ook in Veenendaal

30 januari 2006

Zonde-Geld actie ook in Veenendaal

Landelijke actie tegen geldverspilling

De SP afdeling Veenendaal en Omstreken doet mee aan de landelijke actie “Zonde-Geld”. Hiermee vraagt de partij aandacht voor de enorme geldverspilling die jaarlijks plaatsvinden. Jaarlijks verdwijnt er een hoop geld door verbazingwekkende projecten, ondoordachte maatregelen, oplossingen die geen oplossingen zijn en regelrechte miskleunen. Woensdag 22 februari is het “Zonde-Geld dag”, een dag waar stil wordt gestaan bij verkwisting van gemeenschapsgeld.

Op de website, veenendaal.sp.nl kunnen mensen aangeven wat zij pure verspilling van gemeenschapsgeld vinden, en hoe het volgens hen beter besteed kon worden. Veenendaal is niet de enige SP-afdeling die meedoet aan de actie; over het hele land doen afdelingen mee en kunnen burgers inzendingen doen. Van Amsterdam tot Uden, van overal stromen de inzendingen binnen. Volgens de Veense SP-lijsttrekker Jan Breur kunnen er ook uit Veenendaal een aantal nominaties komen. “Ik weet zo wel een aantal Veense voorbeelden van pure geldverspilling uit m’n mouw te schudden,” zegt hij grijnzend, “en ook wel een aantal voorbeelden waar dat geld beter aan uitgegeven had kunnen worden. Ik ben benieuwd of de Veenendalers hetzelfde vinden.”

Meedoen aan de actie is simpel. Onderaan de openingspagina van de Veense SP-site op veenendaal.sp.nl staat deze uitgegeven, naast een afbeelding van een prullenbak gevuld met Euro-biljetten.