Ontmoeting Sport en Politiek

10 november 2008

Ontmoeting Sport en Politiek

Op 30 oktober 2008 vond voor het eerst in langere tijd een werkbezoek van de commissie Welzijn aan de sportaccomodaties plaats. De eer viel ten deel aan de verenigingen aan Groene Velden II. Namens de SP was sportwoordvoerder Jan Breur aanwezig.

Het bezoek begon in het gebouw van de MAC, waar de voorzitter van de Motor- en Autosport Club, als gastheer als eerst zijn verhaal deed. Hij vertelde over de geschiedenis van de club, en over zijn grieven over de beperkte mogelijkheden die Veenendaal biedt aan de auto- en motorsport.

Ook IJsvereniging 'De Greb' deed hier haar woordje en sprak over de wens van een ijs- c.q. skeelerbaan. Touwtrekvereniging 'de Veense Boys' gaf, na hun verhaal, een demonstratie. Het gezelschap ging naar buiten om een heuse touwtrektraining te aanschouwen.

Eenmaal buiten werd de rest van het sportterrein ook aangedaan. Een bezoek aan de gloednieuwe gebouwen van Voetbal Vereniging Veenendaal en Sport Vereniging Panter gingen vooraf aan de sluiting van de avond, bij Hockeyvereniging Spitsbergen - waar het gezelschap de high-tech snufjes bij de training van het herenteam mocht zien.

In het verleden ging de commissie Welzijn met enige regelmaat de sportclubs langs, maar die gewoonte was doodgebloed. VVD'er Timo Kroes had het werkbezoek weer nieuw leven ingeblazen. "Een goede actie," aldus Jan Breur, "in gesprekken met de verenigingen kom je hele andere dingen aan de weet, dan wanneer je beperkt blijft tot de papieren realiteit."