Kapstok opent Lampegietersfestival

20 september 2011

Kapstok opent Lampegietersfestival

Afgelopen donderdag werd het Lampegietersfestival geopend in Escape. Dit, door middel van een hip-hop avond van het roemruchte collectief 'Kapstok', waaraan veel dicht- en raptalent heeft verbonden.

kapstoklogo
Afbeelding: escape-veenendaal.nl

SP-fractievoorzitter Jan Breur kan goede hip-hop wel waarderen, en begaf zich gelijk na zijn verplichtingen op het gemeentehuis naar Escape. GroenLinks-fractievoorzitter Kees Oskam ging enthousiast met hem mee.

De waardering die de beide fractievoorzitters voor hip-hop hebben, wordt niet gedeeld door wethouder Hans Bouwmeester. Dit liet hij zich ontvallen tijdens zijn openingstoespraak. Een taktische fout die hem duur kwam te staan, omdat hij daar in het eerste optreden door Faktor Taktloos keihard op werd afgerekend.

Voor Kapstok zelf gold deze avond niet zozeer als de opening van het Lampegietersfestival, maar des te meer als de start van de openbare Kapstok-avonden. Ze waren dan ook enigszins verrast met de komst van de wethouder... en een cameraploeg van RTV Utrecht.

Deze verrassing stond echter een geslaagde avond niet in de weg, met optredens van o.a. Highsquad, Maularia Fist, Dickie Dick, Cri6 en anderen. Achter de draaitafels stond huis-dj Solow, en de avond werd gepresenteerd door aCtive.