Diner voor War Child met indrukwekkende voorstelling Cees Geel

26 februari 2013

Diner voor War Child met indrukwekkende voorstelling Cees Geel

Zoveel mogelijk oorlogskinderen helpen en hen weer kind laten zijn. Dat is het doel van War Child. Veenendaal steunt dit doel van harte. Daarom organiseren een aantal raadsleden van Veenendaal op maandagavond 18 maart 2013 een speciaal diner om geld in te zamelen voor dit goede doel. Voor de meeste mensen is de oorlog iets van ver weg, maar veteranen ondervinden vaak dagelijks de gevolgen ervan. Deze groep verdient bijzondere aandacht. Tijdens de avond treedt Cees Geel belangeloos op met zijn voorstelling ‘AF- terug naar Srebrenica’. Deze aangrijpende voorstelling vertelt het verhaal van een Dutchbatter die terug wil naar Bosnië.

Voor slechts 30 euro kan iedereen op maandag 18 maart vanaf 18.30 een hapje mee-eten in de Plantage in Veenendaal. Na aftrek van de kosten gaat van dit bedrag 17,50 rechtstreeks naar War Child. De raadsleden nodigen alle Veenendalers en in het bijzonder de oorlogsveteranen uit om deze bijzondere avond te beleven en daarmee de oorlogskinderen die er alleen voor staan te helpen.

AF – terug naar Srebrenica
‘AF - terug naar Srebrenica’ is de monoloog van een Dutchbat-veteraan. Ben Verburg, gespeeld door acteur Cees Geel, vertelt wat hem in Bosnië is overkomen, wat hij heeft gedaan en niet gedaan, hoe dat heeft doorgewerkt en waarom hij niet anders kan dan teruggaan. Hij wil op zoek naar de Bosnier aan wie hij een paar sportschoenen heeft beloofd, als dank voor het fotolijstje wat Ben van hem had gekregen. ‘Als je teruggaat, dan ga ik van je af’, staat de reactie van zijn vrouw symbool voor veel onverwerkt leed van de Dutchbat-missie in Srebrenica.

Samenwerking
Dit initiatief is tot stand gekomen in samenwerking met Promotie Veenendaal en het reclamebureau Beeldenstorm. De raadsleden zijn hen, Cees Geel & Hystrix Producties, brasserie de Plantage en anderen dankbaar voor alle hulp om van deze avond een succes te maken.

Reserveer zo snel mogelijk
Om zeker te zijn van een plek, reserveer zo snel mogelijk bij de Plantage door te bellen (0318-526 225) of via de website http://www.brasseriedeplantage.nl.