FLUT-land exemplarisch voor achterhaald denken

31 maart 2013

FLUT-land exemplarisch voor achterhaald denken

De gemeente Veenendaal is tegen de provinciale herindeling van Flevoland, Utrecht en Noord-Holland tot een grote supergemeente. In de volksmond FLUT-land genoemd. Het College van Burgemeester en Wethouders vindt dit plan van minister Plasterk een verspilling van ambtelijke capaciteit in tijden van crisis. Daarbij schaadt het de positie van Veenendaal, die van derde gemeente van de provincie Utrecht zou afzakken tot middenmoter in FLUT-land.

Een meerderheid van de gemeenteraad steunt dit standpunt.

SP-fractievoorzitter Jan Breur voegde hier een belangrijk argument aan toe. Namelijk, dat de redenering dat schaalvergroting tot efficiencyvoordeel zou leiden, een voorbeeld is van achterhaald denken van twintig jaar geleden. Dit soort denken bij banken heeft ons in de crisis gestort, heeft overheden tot anonieme molochs laten verworden, en heeft tot chaos geleid in zorg en onderwijs.

Breur riep tevens iedereen op om aanwezig te zijn bij de inspraakavond met minister Plasterk op 12 maart in het provinciehuis van Utrecht.
Informatie hierover is te vinden op:
Aanmelden kan op:

Wie van de gelegenheid gebruik wil maken om actie te voeren, kan contact opnemen met Anne-Marie Mineur, SP-fractievoorzitter in de Provinciale Staten. Dat kan per e-mail op:
Anne-Marie.Mineur@tomaatnet.nl