Vanavond laatste Escape?

19 december 2013

Vanavond laatste Escape?

Vanavond vergadert de gemeenteraad, onder andere, over het voortbestaan van Pop- en Cultuurpodium Escape. Op de valreep; want als de partijen er niet in slagen om Escape te redden, sluit Escape morgen definitief haar deuren.

Liet (inmiddels afgetreden) wethouder Bouwmeester vorige maand nog lijken alsof Escape open blijft; nu blijkt dat het college geen geld voor deze voorziening heeft gereserveerd en niet bereid is te investeren.

In de commissie van vorige week gaf SP-fractievoorzitter Jan Breur aan boos te zijn over het rookgordijn dat het college had opgetrokken. "Ik voel me in de maling genomen," zei hij.
De suggestie dat de activiteiten van Escape ook in de buurthuizen georganiseerd zouden kunnen worden wees hij af: "een evenement als Veenfest zou nooit in 't Turfke kunnen plaatsvinden."

Escape-programmeur Jeroen Brom sprak de commissie toe over de waardevolle rol die Escape de afgelopen twintig jaar heeft gespeeld in zowel het jongerenwerk als het cultuuraanbod. Zijn collega, Rafael Kuijk, overhandigde de wethouder de meer dan duizend ingezamelde handtekeningen voor behoud van Escape.

Vanavond zal D66, mede namens de SP en anderen een motie indienen om Escape een eerlijke kans te geven. De raadsvergadering zal op de voet worden gevolgd door alle betrokkenen van Escape - zowel in de raadszaal als op Escape zelf. Aansluitend is er een groot feest, genaamd 'Le Grande Finale?', met optredens van o.a. Orangebud en Highsquad.

Het feest is gratis toegankelijk voor alle geinteresseerden. Escape opent haar deuren vanaf 19:00u. Hopelijk niet voor het laatst...