Kamerlid en verschillende artiesten op cultuurmanifestatie

2 maart 2014

Kamerlid en verschillende artiesten op cultuurmanifestatie

Diverse Veense artiesten zullen optreden op de cultuurmanifestatie die SP-afdeling Veenendaal organiseert op zaterdag 8 maart. Tweede-Kamerlid Jasper van Dijk, die namens de SP in de kamercommissie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap zit, is gastspreker. De manifestatie begint om 14:00u op het horecaplein bij Pop- en Cultuurpodium Escape.

Na de start om 14:00u zal het programma tot omstreeks 15:40u duren. Om 15:00u is er een optocht door het centrum, waarbij aandacht gevraagd voor Jongeren en Cultuur.

Gedurende de manifestatie treden onder andere MC Opha (Highsquad/Kapstok), Shanna Dirks en anderen op.

Talenten die ook een muzikale, poëtische of andere bijdrage willen leveren aan de manifestatie, kunnen zich aanmelden via de website

Cultuur is niet alleen 'vermaak', wat de SP betreft, maar vooral ook ontmoeting, verdieping, verbeelding en creativiteit. Juist voor jongeren is dat erg belangrijk; en daarom vindt de partij het des te erger dat Pop- en cultuurpodium Escape gesloten is.

De SP ziet Escape als een plaats van ontmoeting en een kweekvijver van talent; zowel voor mensen op het
podium als achter de schermen. Een plek waar (vooral) jongeren de mogelijkheid hebben om een breed palet aan cultuur te snuiven.
De partij wil dat Escape zo snel mogelijk weer open gaat.

Organisatiesecretaris Charlie Passchier hoopt op een massale opkomst. “Terwijl er meer dan een kwart miljoen gaat worden uitgegeven om de raadszaal opnieuw te stofferen, is er zogenaamd geen geld om bijvoorbeeld een waardevolle cultuurplek open te houden. Dat gaat er bij ons niet in!”