60e Kinderboekenweek over ‘Feest!’

17 september 2014

60e Kinderboekenweek over ‘Feest!’

Van woensdag 1 t/m zondag 12 oktober is het weer Kinderboekenweek. Het thema van de 60e editie van de Kinderboekenweek is ‘Feest!’. Bibliotheek Veenendaal en Boekhandel Van Kooten hebben daarom een feestelijk programma samengesteld. Deelname aan alle activiteiten is gratis.

Sing-in met Megan Cameron én op de foto met je lievelingsboek

In De Cultuurfabriek start de Kinderboekenweek op woensdag 1 oktober om 14 uur met een feestelijke sing-in onder leiding van Megan Cameron. Megan is begonnen bij de Stichting Young Talent Lab van Nicoline van Doorn en Joni van Rossum in Veenendaal. Daarna ging ze naar Frank Sanders’ Akademie voor Musicaltheater in Amsterdam. Op de sing-in wordt het kinderboekenfeestlied gezongen en iedereen is uitgenodigd om mee te zingen én te dansen (kijk voor de dansinstructie op http://vara.nl/media/319828). Ook fotograaf Roel ten Klei is aanwezig. Kinderen kunnen met hun lievelingsboek op de foto. Tijd: 14 tot 16 uur.

Boeken kijken en feestslinger maken

Bij Boekhandel Van Kooten kunnen kinderen op woensdag 1 oktober van 14 tot 16 uur heel veel nieuwe boeken bekijken en ze kunnen een feestslinger maken, want het is Kinderboekenweek!

Vertelvoorstelling met Arend van Dam en Alex de Wolf

Zaterdagmiddag 4 oktober geven kinderboekenschrijver Arend van Dam en illustrator Alex de Wolf in de centrale hal van De Cultuurfabriek een feestelijke vertelvoorstelling. Samen hebben ze al vele boeken op hun naam staan. Het feestelijke programma draait om hun nieuwe bundel ‘Jaar in, jaar uit … Nederlandse feesten en tradities in 50 voorleesverhalen’. De voorstelling is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar en de toegang is gratis. Boekhandel Van Kooten is aanwezig voor boekverkoop. Tijd: 14 tot 16 uur.

Acties tijdens de Kinderboekenweek

Bij Bibliotheek Veenendaal geldt tijdens de hele Kinderboekenweek 50% (= €1,50) inschrijfkorting voor nieuwe jeugdleden t/m 13 jaar.

Wie bij Boekhandel Van Kooten voor tenminste €10,- aan kinderboeken besteedt, ontvangt het Kinderboekenweekgeschenk ‘Zestig Spiegels’ van Harm de Jonge cadeau.

Het prentenboek van de Kinderboekenweek is van Marit Törnqvist en heet ‘Fabians Feest’. Tijdens de Kinderboekenweek is het bij de boekhandel te koop voor €6,95.