SP aanwezig op Zomerfestival Franse Gat

8 september 2014

SP aanwezig op Zomerfestival Franse Gat

Afgelopen zaterdag, 6 september, vond in het Franse Gat het Zomerfestival plaats. De SP was hierbij aanwezig om te delen in de feestelijkheden, en met de bewoners te spreken over maatschappelijke thema's.

Aan de hand van het stellingenbord werd de discussie over sociale cohesie in de wijk aangegaan. Is het wel haalbaar om een beroep op je buren te doen, als straks alle professionele hulp is wegbezuinigd? En zou een Buurthuis niet wenselijk zijn? Nog maar kort geleden voerde de wijk actie tegen de sluiting van Buurthuis 'De Geut', dat slachtoffer is geworden in de driestrijd tussen de gemeente, Stichting Welzijn Veenendaal, en het nieuw opgezette Veens (onderdeel van Vitras/CMD) dat de aanbesteding op welzijn heeft binnengesleept.

Tevens werden er handtekeningen ingezameld tegen de sluiting van verzorgingshuizen, en konden festivalgangers - jong en oud - een stapel emmers met daarop diverse maatschappelijke problemen omwerpen.

De SP kijkt terug op een geslaagd festival.

TIP: Lees ook het 'achter de schermen' verslag van Toke
HIER