Eerste auto gratis voor bewoners; fietsparkeren nader onderzocht

6 november 2014

Eerste auto gratis voor bewoners; fietsparkeren nader onderzocht

In de raadsvergadering van 30 oktober zijn twee voorstellen met betrekking tot het parkeren, die zijn mede-ingediend door de SP, aangenomen. Eerder die maand was de partij actief in het winkelgebied van Veenendaal, om met bezoekers te spreken over de parkeerperikelen.

Het eerste voorstel werd samen ingediend met VVD, ProVeenendaal, en de PvdA. Het ging over bewoners van de betaalde parkeergebieden. Voor hun eerste auto is de parkeervergunning gratis. Behalve de indienende partijen, steunden ook SGP en Lokaal Veenendaal dit voorstel.

Het tweede voorstel werd met GroenLinks ingediend. Hierin werd verzocht om een onderzoek naar de bewaakte fietsenstallingen aan het Suikervat en Scheepjeshofplein. De partijen kregen hiervoor steun van D66, ProVeenendaal, CDA, Lokaal Veenendaal en PvdA.

Verder steunde de SP een voorstel van PvdA en GroenLinks om het dagtarief voor parkeren gelijk te trekken met dat van de commerciële parkeerplaatsen, en een voorstel om de mogelijkheden voor meer rendement op de parkeerexploitatie te onderzoeken. Ook deze voorstellen hadden de steun van een raadsmeerderheid.

Tot slot kondigde SP-fractievoorzitter Jan Breur aan om in de toekomst met een voorstel te komen omtrent het parkeren voor mantelzorgers die hun mantelzorgtaken in het centrum verrichten.

Geachte SP,
Ik had gelezen dat jullie voorstel was aangenomen over de 1e auto gratis voor bewoners in het centrum. Betekent dit dat het gratis blijft voor de bewoners in het centrum (op de site van de gemeente Veenendaal staat 41 euro.) Vandaag een brief gehad over de nieuwe parkeervergunning: dat het een pasje wordt, dat de huidige vergunning nog even geldig blijft en dat we via een nog nader door te geven webshop onze nieuwe vergunning kunnen aanvragen en dat dan gelijk het jaarbedrag wordt gerekend.

Heeft u hier meer info over?

Groet,
Jolanda Abbring
Zone B (ik woonde er al toen de straat betaald parkeren werd)

Ja, dat zou het inderdaad moeten betekenen.

wat is dit weer voor onzin,. inmiddels bijna maart ik heb nergens iets vernomen dat ik moet gaan betalen voor een 2e auto. Gemeente veenendaal begint gek te worden 250 euro voor 2 honden nu weer voor de auto. Leuk wonen hier begin er klaar mee te worden alleen maar betalen hier. Ik woon langs de Nieuweweg laatste straat zone b gaat echt nergens meer over. Terzijde dat je niet eens ingelicht word is dat ik zie dat mijn vergunning verlopen is. Begint echt een ... gemeente te worden alleen maar kaal plukken verder niets hier