SP loopt mee op eerste Veense Rainbow Walk

30 augustus 2015

SP loopt mee op eerste Veense Rainbow Walk

Foto: Baukje Hiemstra

Op zaterdag 29 augustus vond de eerste Rainbow Walk plaats in Veenendaal. De SP liep mee, vertegenwoordigd door afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra en fractievoorzitter Jan Breur.

Een stoet mensen droeg een 25 meter lange regenboog door het centrum van Veenendaal, om aandacht te vragen voor de acceptatie van homoseksuele, biseksuele en transgender mensen.

Dit, op initiatief van de 20-jarige Bas Leijgraaff, die voorop in de stoet liep - geflankeerd door Burgemeester Kolff en Wethouder Kundic (diversiteit). Aan het eind van de wandeling ontving Leijgraaff nog eens de complimenten van de burgemeester - en een daverend applaus van de aanwezigen.

De SP staat van harte achter het initiatief, en ziet uit naar een vervolg. Fractievoorzitter Jan Breur: "Als ik met mijn vrouw hand in hand door het centrum loop, is er geen haan die er naar kraait. Maar niet iedereen kan ongestoord met zijn of haar geliefde hand in hand lopen door de Hoofdstraat, en dat is niet goed."

Foto: Baukje Hiemstra
Foto: Jan Breur