Ruimte voor onderwijs in Oost

19 december 2015

Ruimte voor onderwijs in Oost

Foto: SP / ruimtelijkeplannen.nl

De volgende fase van de bouw van het Ontmoetingshuis kan doorgaan. Daartoe heeft de gemeenteraad besloten in haar vergadering van afgelopen donderdag. In verband met de crisis was enkele jaren geleden besloten om de bouw op te knippen, en heeft Veenendaal Oost het dus lange tijd met een kleiner ontmoetingshuis moeten doen.

Op voorstel van ChristenUnie, CDA, SGP, GroenLinks en SP is besloten om het Ontmoetingshuis niet alleen af te bouwen, maar ook om een stuk er aan toe te voegen. Zodoende kunnen basisschool 'De Bron' en een kerk ook hun thuis vinden in het Ontmoetingshuis. Bijkomende voordeel is, dat het Levenshuis - dat een klein stukje verderop gebouwd zou worden - nu niet meer gebouwd hoeft te worden. Dit spaart geld uit, en de grond kan op een andere wijze worden gebruikt.

SP-fractievoorzitter Jan Breur benadrukte dat er voldoende ruimte voor goed onderwijs in de wijk moet zijn. Om een vrolijke noot aan te brengen goot hij zijn bijdrage in de vorm van een bekende sketch van Toon Hermans. Immers; mevouw Peper, juffrouw Van der Stang, mevrouw Loofhutjes, en al die anderen willen dat er voldoende onderwijsruimte voor hun kinderen is als zij zich willen vestigen in Veenendaal Oost.