Vanavond Cultureel Café: “Stadswaag, hart van de nieuwe stad”

13 april 2016

Vanavond Cultureel Café: “Stadswaag, hart van de nieuwe stad”

Foto: Jan Breur

“Stadswaag, hart van de nieuwe stad” is het thema van het Cultureel Café Veenendaal, dat vanavond (woensdag 13 april)  vanaf 20:30u gehouden wordt in brasserie De Plantage aan de Markt. Namens Stadslab Veenendaal en Architectuurcentrum Veenendaal verzorgen Johan Huibers en Wim Aalbers een presentatie over het bovenstaande thema.

Beide sprekers willen het publiek graag uitdagen om met een echte visie te komen voor de stedelijke en ruimtelijke ontwikkeling van Veenendaal. Te beginnen met een creatieve functie voor de voormalige Pniëlkerk. Daarbij zal de historische betekenis van Gilbert van Schoonbeek, zijn ideeën en betekenis voor Veenendaal een belangrijke rol spelen.

Alle politieke partijen uit de Veenendaalse gemeenteraad alsook de wethouder Ruimtelijke Ordening, Arianne Hollander zijn voor deze avond uitgenodigd. Ook u bent van harte welkom om mee te denken over dit belangrijke thema dat alle Veenendalers aangaat.

Foto: A.J. Breur

Juist nu er door de lokale politiek een maatschappelijke discussie is opgestart over de toekomst van ons centrum is ieders kritische inbreng van het grootste belang. Na de bijdragen van Huibers en Aalbers zal er onder leiding van Jaap Pilon een gedachtewisseling plaatsvinden over de toekomst van het hart van Veenendaal.

Pubquiz

Na de pauze zal er de traditionele Cultureel-Café-Pubquiz worden gehouden. Met deze informatieve en tevens ludieke quiz zal de kennis van het aanwezige publiek over Veenendaal worden getest. De winnaar wordt eeuwige lokale roem in het vooruitzicht gesteld.

Het Cultureel Café Veenendaal is vrij toegankelijk en wordt gehouden in brasserie De Plantage aan de Markt en begint om 20.30 uur. Inloop vanaf 20.00 uur.