Gemeente Veenendaal helpt jonge ondernemer

2 mei 2016

Gemeente Veenendaal helpt jonge ondernemer

Foto: Gemeente Veenendaal

Op donderdag 28 april heeft Minimoda haar nieuwe winkel aan de Brouwersgracht geopend. Een verhuizing waarbij de gemeente Veenendaal hulp geboden heeft.

“Een mooi voorbeeld van steun aan een succesvolle, jonge onderneemster in Winkelstad Veenendaal. Waarmee we blijven werken aan een levendig winkelcentrum”, aldus wethouder Marco Verloop die de opening verrichtte.

Nieuw pand

Minimoda, opgestart in 2014, heeft zich ontwikkeld tot een begrip in Veenendaal en omgeving op het gebied van kindermode. De eigenaresse Maaike den Hartog, een 20-jarige, enthousiaste en succesvolle ondernemer, heeft een groei doorgemaakt die niet meer paste bij haar winkel. Een bijzondere prestatie in de huidige tijd. Daarnaast had de eigenaar van het pand waarin haar winkel gevestigd is, het voornemen het pand te verhuren aan de naastgelegen SNS bank om uitbreiding te realiseren.

Reden te meer om op zoek te gaan naar passende huisvesting. Als Betuwse wilde Maaike den Hartog toch graag in Veenendaal gevestigd blijven. “Veenendaal is dé winkelstad van de regio met een breed aanbod aan winkels en goede voorzieningen. Een mooie locatie om te ondernemen”.

Rol gemeente

Door de verhuizing binnen de winkelstad moest de relatief onervaren onderneemster in korte tijd belangrijke beslissingen nemen. Beslissingen die een enorme impact hebben op de toekomstige bedrijfsvoering. Wat is een goede locatie voor mijn winkel? Wat is een realistische huur? Hoe ga ik dat financieren? Hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten meeverhuizen? Om antwoorden te vinden op deze vragen heeft de onderneemster contact gezocht met de gemeente Veenendaal. De gemeente heeft de ondernemer geadviseerd en met de juiste personen in contact gebracht.

Ondersteuning

Wethouder Marco Verloop is blij dat de gemeente deze ondernemer kon helpen met haar vraagstuk. ”Wij dragen onze ondernemers een warm hart toe. Het is belangrijk dat onze bestaande ondernemers zich thuis voelen in Veenendaal. Daar proberen wij ook een steentje aan bij te dragen door hen te helpen bij vragen of mee te denken bij nieuwe plannen. Maaike den Hartog is zo’n ondernemer met een hulpvraag. Het is mooi om te zien dat wij via ons netwerk haar kunnen helpen, zodat zij zich volledig kan richten op het ondernemen.”

Resultaat

Zowel de gemeente Veenendaal, als Maaike den Hartog zijn erg tevreden over het resultaat. Minimoda blijft behouden voor Veenendaal op een prachtige locatie in Winkelstad Veenendaal. Een  nieuw pand aan de Brouwersgracht wordt bewoond door een succesvolle onderneming. En het voormalige pand van Minimoda wordt direct in gebruik genomen door de naastgelegen onderneming. Daarmee bouwt Veenendaal verder aan een aantrekkelijk centrum met een breed winkelaanbod.

Ondernemersloket

Ondernemers met vragen over ondernemen in Winkelstad Veenendaal kunnen altijd terecht bij het ondernemersloket van de gemeente Veenendaal in het gemeentehuis of via telefoonnummer 0318 538 538.

Foto: Gemeente Veenendaal

Na een korte openingstoespraak van wethouder Verloop, knipten de zussen van de eigenaar het lint van de nieuwe winkel door.

Reacties

daar ik van 1956 t/m 1966 bij firma de haas heb gewerkt heb is er zo weinig bekend van deze firma met baas Bep baas Jaap de mooiste tijd van mijn leven maar ben naar de lucht macht gegaan
om dat Baas jaap me niet los liet en ik voelde aan dat de Haas op het punt stond om te verdwijnen. groetjes Bart

Bedankt voor je reactie, Bart. Ik begrijp niet helemaal wat het met dit verhaal te maken heeft, maar fijn om te horen dat je het naar je zin hebt gehad!