Derde keer Keurmerk Veilig Ondernemen voor Winkelstad Veenendaal

22 juni 2016

Derde keer Keurmerk Veilig Ondernemen voor Winkelstad Veenendaal

Foto: Gemeente Veenendaal

Op zaterdag 18 juni reikte burgemeester Wouter Kolff de derde ster Keurmerk Veilig Ondernemen (KVO) voor Winkelstad Veenendaal uit aan ondernemer Rijk van Manen. Dat gebeurde tijdens de Veiligheidsdag op het stadsstrand in het centrum.

Het bezegelt opnieuw een intensieve samenwerking tussen gemeente, politie, brandweer en ondernemers voor een binnenstad waar het veilig ondernemen is.

Burgemeester Wouter Kolff roemde de samenwerking: "Deze ster is een opsteker voor de samenwerking tussen de diverse partijen. We willen graag ook de vierde en vijfde ster binnenhalen zodat Veenendaal schoon, heel en veilig is én blijft."

Schoon, heel en veilig

De partijen hebben afgelopen drie jaren veel gedaan aan de thema’s schoon, heel en veilig. Aansprekende voorbeelden zijn: de trainingen tegen overvallen, de veiligheidsscan die ondernemers uit kunnen laten voeren, de jaarlijkse schouw en het binnenhalen van de titel 'Schoonste binnenstad'. Ook hebben de ondernemers afgelopen jaar het pakket SODA aangeboden gekregen. Hiermee zijn ze in staat om de kosten van winkeldiefstal terug te halen.

Nog niet klaar

Met het binnenhalen van de derde ster zijn de partijen nog niet klaar. Zo is vorige week het zogenoemde 'Chainels' gestart. Een communicatiekanaal voor ondernemers onderling (soort facebook maar dan voor ondernemers in een afgesloten gebied) waarmee ze elkaar snel kunnen informeren. Verder zetten de partijen op dit moment flink in op fietsendiefstal. Kortom: gemeente, politie, brandweer en ondernemers blijven werken aan een schoon, heel en veilige Winkelstad Veenendaal.