Laatste campagneweekend; zelfs de zon doet mee

12 maart 2017

Laatste campagneweekend; zelfs de zon doet mee

Foto: AJ Breur

Terwijl de SP gestaag verder klimt in de peilingen, is het laatste campagneweekend ingegaan. Voor het Veense TEAM SP dus alle reden om nog eens flink door te pakken. Vrijdagmiddag (10 maart) met een korte bliksemactie op het Bruïneplein, en zaterdag (11 maart) volop in de Hoofdstraat.

Tijdens de campagne zetten veel SP-vrijwilligers hun beste beentje voor, en tijdens dit laatste weekend deed zelfs de zon mee!

Foto: Jan Breur
Niet in het rood, maar wel een echte SP'er: meneer Basarki.

Ook dit laatste campagneweekend gingen er weer vele folders en flyers van de hand, en zijn er vele gesprekken gevoerd. In de Hoofdstraat deelde TEAM SP ook weer de felbegeerde schuursponsjes uit; waaraan een bijzondere boodschap was bevestigd: 'Wij schuren niet tegen de VVD aan. Voor een kabinet zonder VVD, STEM SP'.
De tekst was verzonnen door actieveling Enna van Duinen.

De SP sluit regeringsdeelname in een kabinet waarin ook de VVD zit uit, omdat het afbraakbeleid van de liberalen niet te verenigen is met het sociale investeringsbeleid.
Betere bescherming van werknemers, het minimumloon omhoog met 10%, investeren in sociale woningbouw, huren met €400,- per jaar omlaag, kleinere klassen, herinvoering van de studiebeurs, en de realisatie van een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico...
Allemaal zaken die de SP wil voor dit land, en belangrijk vindt. Maar de VVD gunt de hardwerkende Nederlanders deze inhaalslag niet.

Foto: Enna van Duinen

Aanstaande woensdag zijn de verkiezingen. Voor een sterker Nederland, dat weer in handen is van de gewone mensen, en waar Menselijke Waardigheid, Gelijkwaardigheid en Solidariteit maatgevend zijn, is er maar één keuze mogelijk: SP.