Nieuwe kunstgrasvelden voor VRC

20 april 2017

Nieuwe kunstgrasvelden voor VRC

Discussie over infill korrels

De raadsvergadering van woensdag 12 april ging niet ALLEEN over Koopzondag Gate. De gemeenteraad heeft ook besloten om voetbalvereniging VRC een tweetal kunstgrasvelden te gunnen - en daarmee hun speel- en trainingscapaciteit te vergroten. Wel was er nog een discussie over de kunststof korrels die gebruikt worden bij deze velden.

Vorig jaar ontstond er onzekerheid over de veiligheid van de kunststof 'infill' korrels, die een kunstgrasveld bespeelbaar moeten worden. Het gebruikte rubbergranulaat zou schadelijk zijn voor de gezondheid.
Uiteindelijk oordeelde het RIVM dat het materiaal weliswaar niet 'optimaal' was, maar dat de gezondheidsrisico's binnen de acceptabele perken bleven.

Het CDA diende een motie in, om de korrels te vervangen zodra er beter materiaal beschikbaar was.
Wethouder Stroobosscher stond hier niet onwelwillend tegenover, maar ALLEEN als er werd aangetoond dat het goedje echt onveilig zou zijn.
Voor de SP deze toezegging te mager; de fractie stemde VOOR de motie.

Op haar website toont VRC haar dankbaarheid voor het besluit om de kunstgrasvelden aan te leggen.

Dank ook aan de fracties, die onze noodzaak voor uitbreiding van sportcapaciteit onderkend hebben. Dank voor het instemmen met het raadvoorstel en dank voor de sympathieke woorden die aan het adres van VRC, tijdens de raadscommissie en raadsvergadering, geuit zijn.
Bron: website VRC

Hierop zegt de SP "graag gedaan", en wenst VRC veel speelplezier op haar nieuwe kunstgrasvelden...