Sport en recreatie

Lees hier artikelen en documenten die met sport, bewegen en recreatie te maken hebben...

17 april 2022

Jos van Rooijen in het zonnetje

Frontman stichting Skatepark

Jos van Rooijen, de frontman van Skatepark Veenendaal, is Sietse van der Bij in het zonnetje gezet. Namens de SP overhandigde hij hem een straatnaambordje voor de 'Jos van Rooijen BLVD'. Dit; als blijk van waardering voor zijn grote inspanningen om een vernieuwd skatepark te realiseren.

Skatebaan: voor en door skaters

De skatebaan wordt eindelijk vernieuwd.

Lange tijd lag hij er in slechte staat bij. Scheuren in het wegdek zorgden voor extra val- en letselgevaar. De SP heeft de handen ineengeslagen met de skaters om zich in te zetten voor een nieuw skatepark. Dat wordt eindelijk gerealiseerd.

5 maart 2022

Flyers voor sport en cultuur

Foto: SP Veenendaal

Door onze voorzitter werd mij een stapeltje flyers in de handen gedrukt, met de vraag of ik er gaatje in wil ponzen, stiekje erdoor, en aan de fietsbel hangen bij sport en cultuur gebouwen!

Zo gezegd, zo gedaan.

23 februari 2022

Inwoners op tijd laten meebeslissen

De afgelopen vier jaar hebben inwoners en groeperingen regelmatig aan de handrem moeten trekken omdat ze niet of slecht waren meegenomen in besluiten van de gemeente. Ook deze maand trokken inwoners rondom ’t Goeie Spoor en ook het Bouwdorp aan de handrem bij de gemeenteraad.

Op de bres voor Bouwdorp

stadspark besproken in raadscommissie

7 november 2021

Inzamelingsactie voor Skatepark

Foto: SP Veenendaal

Steun de actie op GoFundMe!

De skatebaan is hard aan vervanging toe. Slijtage, scheuren in het wegdek en verzakkingen bij de obstakels maken het onmogelijk om deze Olympische sport veilig te beoefenen in Veenendaal. Gelukkig wordt de skatebaan vervangen, maar er is nog wel wat geld nodig...

doneer

Skatebaan, stadspark en... misschien een strand?

Bij de start van het nieuwe seizoen.

Het politieke seizoen is weer van start gegaan.
Afgelopen dinsdag was de eerste beeldvormende avond, ondermeer bij het stadspark.

7 juli 2021

De klus geklaard...

Foto: Baukje Hiemstra

Kadernota: stemmingen en afscheid griffier...

Na twee avonden vergaderen zit het erop. De gemeenteraad heeft besluiten genomen over de Kadernota - de plannen voor de komende jaren - en een flinke stapel voorstellen van de verschillende politieke partijen. Omdat er voor de meeste partijen weinig spreektijd over was, bleven de discussies beperkt.
De tweede avond werd ingeluid met het afscheid van de griffier...