Verbouwing Cultuurfabriek

Verbouwing Cultuurfabriek

Foto: Bibliotheek Veenendaal

21-25 aug: Bibliotheek en FabLab gesloten, maar De Cultuurfabriek open

In de eerste week ná de zomervakantie is Bibliotheek Veenendaal van maandag t/m vrijdag gesloten in verband met verbouwingswerkzaamheden. Materialen lenen en inleveren is dan niet mogelijk. De Cultuurfabriek is op deze dagen wél geopend; de voorzieningen op de begane grond zijn gewoon in bedrijf en goed bereikbaar.

Verbouwing

In de zomermaanden zijn op de jeugdafdeling en de volwassenenafdeling nieuwe ‘slimme’ kasten geplaatst. De oude inname-automaten, met in de sorteerruimtes daarachter grote opvangbakken, zijn daardoor overbodig geworden. De bibliotheek heeft besloten om deze ruimtes geschikt te maken voor groepsbezoeken en cursussen. Hiervoor moeten o.a. muren weggebroken worden en de vloer moet aangepast worden.

Wel in bedrijf

Alle voorzieningen op de begane grond van De Cultuurfabriek zijn tijdens de verbouwingsweek gewoon in bedrijf. De Stadswinkel, het museum, de kunstuitleen en horecagelegenheid Met Stip zijn normaal open van dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. De historische vereniging is op dinsdag en donderdag open van 13.00 tot 16.00 uur.

Ontmoeting

De volgende activiteiten gaan gewoon door in de verbouwingsweek:

• Taalcafé: dinsdag 22 augustus, van 13.00 tot 14.30 uur
  • Mamacafé: woensdag 23 augustus, van 10.00 tot 12.00 uur
  • Oogcafé: vrijdag 25 augustus, van 13.30 tot 16.30 uur

De spreekuren van het Taalhuis gaan in deze week niet door; het eerstvolgende Taalhuis-spreekuur vindt plaats op dinsdag 29 augustus, van 16.00 tot 20.00 uur.

’s Avonds gesloten

De Cultuurfabriek is tijdens de verbouwingsweek ’s avonds gesloten (vanaf 17.00 uur).

Zaterdag 26 augustus

Vanaf zaterdag 26 augustus is alles weer net als anders; De Cultuurfabriek én de bibliotheek zijn dan weer geopend van 10.00 tot 17.00 uur. In het FabLab is er die dag van 13.00 tot 17.00 uur open inloop.