Literatour in De Cultuurfabriek

16 september 2017

Literatour in De Cultuurfabriek

Van 16 t/m 24 september vindt ‘Literatour’ plaats, een Boekenweek speciaal voor jongeren van 15 t/m 18 jaar. Ook Bibliotheek Veenendaal besteedt aandacht aan de landelijke campagne.

De bekende auteur Mano Bouzamour gaat in De Cultuurfabriek met leerlingen van het Rembrandt College in gesprek over literatuur. Bovendien is er speciaal voor deze doelgroep de hele week aandacht voor Jong!-boeken.

Doel van Literatour

Het doel van Literatour is om het belang van leesplezier te benadrukken én om jongeren aan boeken te helpen die bij hen passen - want juist bij deze groep neemt de geletterdheid af, zo blijkt uit onderzoek.

Vijfentwintig jongerenschrijvers vormen het gezicht van de campagne. Zij toeren van 16 t/m 24 september langs scholen en bibliotheken in heel Nederland om met jongeren te praten over literatuur en om hen te inspireren.

Mano Bouzamour komt naar Veenendaal

De bekende Marokkaans-Nederlandse schrijver Mano Bouzamour komt tijdens Literatour naar Veenendaal! Zijn boek ‘De belofte van Pisa’ stond enige tijd in De Bestseller 60 en de film-, theater- en hoorspelrechten zijn inmiddels verkocht. De roman is gebaseerd op hoe Bouzamour zichzelf als puber staande hield in een migrantengezin in de Amsterdamse Pijp.

In De Cultuurfabriek gaat hij op donderdag 21 september in gesprek met 60 leerlingen van het Rembrandt College. Ze gaan het samen hebben over verhalen, literatuur, lezen en leesplezier.

Let op: Deze bijeenkomst is besloten!

Jong!-boeken

Tijdens Literatour besteedt Bibliotheek Veenendaal speciale aandacht aan de grote collectie Jong!-boeken. Op de volwassen afdeling van de bibliotheek is een Jong!-plek te vinden, speciaal voor jongeren van 15 tot 24 jaar.