Piet Zoon waarnemend burgemeester in Veenendaal

8 september 2017

Piet Zoon waarnemend burgemeester in Veenendaal

Foto: SP / Persbericht Gemeente Veenendaal

In verband met het vertrek van burgemeester Wouter Kolff per 13 september, heeft de commissaris van de Koning in de provincie Utrecht, in goed overleg met de fractievoorzitters van de gemeenteraad in Veenendaal, besloten de heer P.A. (Piet) Zoon, per 21 september a.s. te benoemen tot waarnemend burgemeester.

De beëdiging van de heer Zoon (VVD) zal de dag ervóór plaatsvinden, op woensdag 20 september om 10.00 uur, in het Huis voor de Provincie Utrecht. Hij zal het ambt van burgemeester in Veenendaal tot de benoeming van een nieuwe burgemeester waarnemen. De procedure voor de benoeming van een nieuwe burgemeester start na de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Piet Zoon (1949) is nu nog waarnemend burgemeester van Reimerswaal en was daarvóór onder andere burgemeester in Raalte en Hattem en lid van Provinciale Staten van Noord-Holland.

Het benoemen van een waarnemend burgemeester behoort tot de rijkstaken van de commissaris van de Koning.

Foto: Collage door SP Veenendaal / diverse bronnen

FOTO BOVEN: Piet Zoon.

FOTO ONDER: Impressie van het nieuwe college onder het waarnemend burgemeesterschap van Zoon.